sobota 20. října 2012

Spindle - Vřetánko

Dnes jsem v bazaru objevila tohle nadherne vretanko.Bylo pohozene mezi kuchynskymi potrebami protoze si nejspis nekdo  myslel, ze je to kvrdlacka, mela jsem zkratka stesti! Po prichodu domu jsem  ho hned vyzkousela,  je to u naz tzv. ruske nebo take tibetske vretanko a krasnou ukazku jak se snim pracuje najdete tady nebo tady.

 Jak se předlo na vřetánku


Today at  Value village I found this beautiful spindle  in the kitchen section. I think, that someone  thought, that it was some kind of wooden utensil. Ha,ha, lucky for me! It is a Russian (Tibetan,support) spindle and you can watch a good example of how it works here or here.



Na fotce je take pouzdro na telefon, ktere jsem hackovala vcera a cepicka pro neter dokoncena pred par dny.

 Also in the photo is a case that I made for my phone yesterday and a hat for my little niece, that I finished couple of days ago. 







 Zpracovavam urodu, tady je plna misa jablek, pripravenych do odstavnovace. Z tohoto mnozstvi je asi 7 litru dzusu, vloni jsem zavarila asi 120 litrovych lahvich.


Apples ready to be juice. I made approximately 7 liters of juice from this amount. Last year I caned about 120 liters. 





Prvni houby tohoto roku :)) Tyhle fotky jsou z minuleho tydne, kdyz bylo jeste hrozne sucho. Od te doby poradne naprselo a tak se zitra chystam zase vyrazit.......


My first mushrooms this year :))  These photos are from last week, when the weather was still so gorgeous and the forest was  dry as a bone. It rained a lot since then and I am planing to go mushroom picking tomorrow.......

8 komentářů:

Marťula řekl(a)...

Ahoj Moniko
Moc,moc zdravím.Koukám na tu čepičku,tento vzorek jsem už dlouho neviděla.Takové čepičky nosily moje holky.
Mošt bude určitě dobry a chutný.Houby u nás rostou dost.Vřetánko je vzácný kousek.Hezký víkend Marťula

Vlaďka Cepáková řekl(a)...

Vřetánko vypadá úžasně, svrbí mě ručky, jak bych si ho ráda vyzkoušela. Škoda, že u nás nic takového na blešáku nenajdu. Tyhle věcičky si lidi buď střeží jako poklad, nebo hážou do kamen :-( Čepice mi připomněla dětství, mamka se nám jich nadělala. Není špatné se vrátit k osvědčeným věcem - byly hodně teplé. Zdravím přes moře a přeji hezký podzim, ať si ještě užijeme hub i podzimních barviček.

Baru řekl(a)...

To Tvé vřetánko mi připomíná naběračku na med, možná proto ho strčili mezi kuchyňské potřeby ;o)
Krásné věcičky si udělala a jablíčka voní až sem ;o)
Krásný večer ;o)

Martina řekl(a)...

Oh, would love to come along for some mushroom picking - such fun! have a lovely sunday!

Helena Davidová řekl(a)...

Moni, to je tedy úlovek!
čepička je parádní!
Přeji hezké dny, užívejte podzimu!
Pa, Helena

Amelie řekl(a)...

čepička je moc hezká a vřetýnko super

Věrka řekl(a)...

ahoj Moni, to je tedy úlovek. A ty tvoje hromady jablek - mńam - hned bych si ten moštík dala.
měj krásné podzimní dny a užij si sbírání hub Věrka

Ilona Ř. řekl(a)...

Moniko,
moc hezky podzimně se máte u Vás!
Vřetánko bych já také asi zaměnila za medouvou lžíci;-)
Těším se na další tvé příspěvky!
Krásný podzimní čas!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Výmena chnapek - potholder Swap 2011


free counters

Follow this blog with bloglovin

Follow Moničino kreativní tvoření