sobota 6. června 2009

Jitrocelovy sirup

Dnes jsem vyrabela sirup z Jitrocele kopinateho podle pani Marie Naprstkove
http://andelske-obrazy.blog.cz/0906/jitrocel-kopinaty


Čaj z jitrocele kopinatého

Sbírají se listy v době od května do září. Předsuší se na slunci a dosušují ve stínu. Čaj se používá jako uklidňující prostředek při chronických zánětech průdušek, astmatu, chorobách dýchacích cest. Lze použít i při zácpě.

Rozpis na 2 nápoje:
2 lžícesušených listů jitrocele
40 clvody

nádoba z varného skla

sítko
1. Do nádoby z varného skla nasypeme nasušený jitrocel
2. Zalijeme vařící vodou
3. Necháme asi 5 minut luhovat
4. Přecedíme přes sítko do nahřátých šálků a ihned podáváme.

Posted by Picasa

3 komentáře:

mafinka řekl(a)...

Ahoj Moni:-)
Máš pravdu,jitrocel je na kašel výborný,dávala jsem ho dětem.Taky nám pomáhá pocukrovaná cibule.Pustí šťávu a ta se pije,nebo povařenou majoránku s cibulí,slazenou medem.
Unás byla o víkendu pěkná zima,dnes bylo zase dusno.Počasí je jak na houpačce.
Moni,přeji hezký víkend,pa Marťa:-)

Marie řekl(a)...

Dobrý den paní Moniko, přišla jsem se k Vám podívat, máte nádherné stránky :) Ráda tvoříte, mně to také celý život baví :) Moc ráda pracuji rukama, baví mně, když si na věci mohu sáhnout. A když maluji obrazy, jsem celá upatlaná, maluji často prstama :)
Přeji Vám mnoho inspirace a hodně podařených výrobků pro radost svou i pro druhé. Děkuji Vám za Vaši návštěvu a mnoho komentářů. S úctou Marie Náprstková :))

Monika řekl(a)...

Pani Marie,dekuji za vasi navstevu a hezka slova.Vase obrazy jsou nadherne,ty mne vlastne privedly na vasi stranku.To jsem jeste netusila jak jste vsestrane nadana:)))Moc rada k vam nahlizim a z dovolenim jsem si vas pridala do mych oblibenych odkazu.Preji krasny den.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Výmena chnapek - potholder Swap 2011


free counters

Follow this blog with bloglovin

Follow Moničino kreativní tvoření